Eremittkrepsen har flyttet. :)

Vi var jo vitne til – via Stine her forrige dagen- at eremittkrepsen var å sjekket de nye store skjellene som vi har lagt i akvariet. Flira jo litt jeg da for det så jo hinnsides stort ut…

tomt eremittskjell

tomt eremittskjell

I ettermiddag så oppdaget jeg plutselig et tomt eremittskall igjen og ble helt lei meg. Den forrige som flyttet og ble nakeneremitt ? oppdaget vi plutselig død en uke eller så etter at den forsvant. Kikket rundt for å se om jeg så den men nei da. Eller? JO. 😀 På høyre side av den levende steinen så var jammen et sånt digert skal på vei oppover. Ikke værst. Kan ikke skjønne at han ikke blir sittende fast med alle disse piggene på skallet men den virket såre fornøyd med sin overgang fra hybel til leilighet. 😀

eremittkreps i nytt skall

Full fart med ny leilighet

Stikkord:

6 kommentar to “Eremittkrepsen har flyttet. :)”

  1. Thrine Says:

    fasinerende – selv for en som ikke er spesielt opptatt av akvarier eller fisk og tilbehør… 😀

    • Maria Says:

      Hehehe ja akkurat dét kjenner jeg også. Har jo aldri vært opptatt av saltvann før men nå er det vel like før jeg må ha ett i stua. 😉

  2. Karin Says:

    Det må jo sies at dette er en meget flott leilighet da, og ikke mist, endelig plass til å strekke ut beina! 😉

  3. Mona Says:

    Synd at den ene var død, men godt å høre at den andre liker seg i ny bolig. Nå får dere kjøpe en eremitt til da, siden dere nå har mange skjell de kan velge mellom. Jeg mistenker at den ene eremitten stjal huset til den andre. Har du tenkt på når det blir fisk?

    • Maria Says:

      Jeg vet ikke om den stjal det andre skallet men det har ligget ett skall synlig hele tiden.

      Det kommer fisk så fort som overhodet mulig. Stine sjekket saltverdier i går og alt var tipp topp. Er bare så mye å gjøre at jeg har ikke kommet så langt på listen ennå. 😉

Legg igjen en kommentar